Salarisadministrateur
Wavin Orbia, Hardenberg •
18 dagen geleden
Fulltime / parttime
Fulltime
Educatie
MBO, HBO
Carrièreniveau
Medior (mid-career), Senior (ervaren)
Contract type
Vast contract, Tijdelijk contract
Industry
Bouw / vastgoed
Vertical
Salaris
Momenteel is WAVIN Orbia B&I op zoek naar een
Salarisadministrateur
om ons HR-backofficeteam, ook wel People Services Desk genoemd, te komen versterken. De afdeling People Services is actief voor onze locaties: Schiphol, Dedemsvaart, Hardenberg en Sint-Niklaas (België) en wij werken vanuit de verschillende Nederlandse locaties.
Bij Orbia B&I verbeteren we het leven in de wereld door gezonde, duurzame omgevingen te creëren. En waar is onze hulp het meest nodig? Precies daar waar we wonen: onze steden waar drinkwater weglekt, groen verdwijnt, straten overstromen na zware regenval en verouderde rioleringssystemen ons grondwater vervuilen. Het is tijd om krachten te bundelen, ons team te versterken en mee te helpen aan het bouwen van meer duurzame omgevingen!
Als je een verschil wilt maken en wilt werken voor een bedrijf met een duurzaam doel, lees dan verder.
Je komt te werken in een HR-backoffice team van 5 medewerkers: de junior HR-backoffice medewerker, twee HR-backoffice medewerkers, een salarisadministrateur (jij
) en de manager People Services Desk. Daarnaast heb je veel contact met onze 4 HR Business Partners in de Benelux.
In 2025 gaan we de salarisadministratie 'terug' in huis halen en dat betekent dat jouw kennis en ervaring met payroll (RSA/RPP) en bij voorkeur ook het systeem
AFAS
heel erg welkom is.
Vanzelfsprekend zijn we ruim op tijd gestart met diverse projectteams die al druk bezig zijn met de voorbereidingen voor de overgang. Jij gaat hier straks een zeer grote rol spelen bij de projecten rondom; de inrichting van het systeem; vormgeven van processen; opbouw van rapportages en de samenwerking met onze externe partner die maandelijks de berekeningen gaat verzorgen voor NL en België. Kortom, je komt meebouwen aan onze People Services afdeling en komt het verschil maken door straks een super georganiseerde payroll administratie neer te zetten met het team!
De functie
- Je bent verantwoordelijk voor het correct uitvoeren van het maandelijkse salarisverwerkingsproces en de processen hieromheen.
- Je kijkt actief naar mogelijkheden voor efficiëntie slagen of andere verbeteringen.
- Je neemt deel aan interne (wereldwijde) projecten.
- Je bent de vraagbaak voor onze collega's met betrekking tot hun salaris en salarisstrook
- Je adviseert je HR collega's over bruto of netto betalingen of inhoudingen.
- Je bent de sparringpartner van HR en management zodra het om fiscaliteit binnen de loonadministratie gaat.
Om succesvol te zijn hopen wij dat je het volgende meebrengt aan kennis en ervaring:
- Een afgeronde opleiding tot salarisadministrateur. (PDL)
- Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal, mondeling en in geschrift
- Basiskennis van het Nederlandse arbeidsrecht
- Up to date met Nederlandse fiscale wet- en regelgeving
- Je bent bekend met fiscale aspecten rondom internationale werknemers, waaronder de 30% regeling en de split payroll
- De WKR kent geen geheimen voor je
- Je bent bekend met software van Microsoft zoals PowerApps waarmee jij je werk makkelijker kan maken, of je bent in staat dit snel te leren
- Je hebt kennis van het AFAS Salarissoftware systeem.
- Je bent beschikbaar voor zo’n 32-40 uur per week en het is geen probleem voor jou om af en toe naar onze andere werklocaties in Nederland te reizen voor een dag.
De arbeidsvoorwaarden als je besluit bij ons te komen werken!
- Aanstelling voor een jaar, met intentie tot vast
- Contract voor 32 - 40 per week
Hybride werken
: 2 dagen kantoor (DI & DO) 3 dagen thuis- Bruto maandsalaris van
Euro 3.800– 5.500 o.b.v. 40 uur
37 vakantiedagen
- 8% vakantiegeld
- Winstdeling (arbeidsdividend 2,5%)
- Thuiswerk vergoeding €35 netto per maand
- Ontwikkelingen (via L&D team o.a. LinkedIn Learning)
- Reiskostenvergoeding (0,23 /km tot 50 km)
Naar vacature
Meer vacatures van Carriere.nu
Meer Salarisadministrateur vacatures