Inloggen - Registreer  

Online Marketeer

Fresh People - Amsterdam - 11-02-2025 Naar vacature  

Om onze ambitieuze doelstellingen op het gebied van fondsenwerving te realiseren, zijn we binnen Team Werving per direct op zoek naar een
Online Marketeer
. Ben jij een ervaren, resultaatgerichte online marketeer die impactvolle campagnes kan opzetten om nieuwe donateurs te werven? Wil je bijdragen aan het perfectioneren van de user journey? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat ga je doen?

Als creatieve en strategische kracht achter onze online fondsenwerving en ben jij samen met een ervaren online specialist verantwoordelijk voor de online werving van nieuwe donateurs en leads. Jij vertaalt onze strategie naar impactvolle online campagnes met glasheldere doelstellingen en meetbare resultaten. En help jij onze missie waar te maken.

Jouw takenpakket op een rij

  • Je houdt je bezig met de werving van donateurs via de verschillende online kanalen (Website, SEO, SEA, Meta, Google Performance Max, YouTube, etc.).
  • Hiervoor ontwikkel je fondsenwervende proposities en campagnes die gericht zijn op het realiseren van onze wervingsdoelstellingen via de online kanalen.
  • Je werkt zowel tactisch als operationeel aan campagnes. Je bent verantwoordelijk voor de strategie, coördinatie en uitvoering van de online campagnes.
  • Voor de verschillende touchpoints van de campagnes brief je de communicatiespecialist voor de benodigde content en zorg je samen voor onderscheidende en ijzersterke campagnes.
  • Je analyseert het gedrag van websitebezoekers en zet dit om in wervingsstrategieën. Daarnaast duik je in de data om groeikansen te identificeren. Proposities test je grondig om te zien wat écht werkt.
  • Samen met de online specialist werk je aan de een optimale gebruikerservaring, zodat doneren eenvoudig en aantrekkelijk is. Je initieert en monitort A/B tests om zo de traffic en conversie te optimaliseren.
  • Je onderhoudt het contact met diverse bureaus en weet hen goed aan te sturen.
  • Je bent innovatief en weet veel van recente trends zoals AI. Je volgt ontwikkelingen in de markt en signaleert kansen & verbeterpunten. Tools en trends maak jij je snel eigen.

Met wie ga je dat allemaal doen?

Je werkt nauw samen met een e-mailmarketeer, online-, data-, marketingcommunicatie- en contentspecialist. Met elkaar leveren jullie waardevolle input voor het jaarplan fondsenwerving en vertalen dit naar concrete acties en succesvolle campagnes. Jij rapporteert direct aan de teamcoördinator Werving.

Voor ons het belangrijkste: wie ben jij?

  • Jij weet hoe je online campagnes opbouwt en welke content per fase nodig is om donateurs te werven, waarbij je zowel in cijfers en rendement als in contentbehoeften denkt.
  • Je bent resultaatgericht en analytisch sterk. Je houdt van data en weet deze te vertalen naar concrete fondsenwervende strategieën en campagnes.
  • Je hebt aantoonbare ervaring op het gebied van advertising, SEO en CRO.
  • Je bent gewend om te werken met tools zoals Google Analytics 4, WordPress en Hotjar. Ervaring met Google Tag Manager is een pré.
  • Je bent iemand met een hands-on mentaliteit die gemakkelijk contact legt, communicatief vaardig is en goede presentatie skills heeft.
  • Je hebt projectmanagement skills en ervaring met het aansturen van externe bureaus, zowel met het selecteren van bureaus als het evalueren van hun werk om de kwaliteit te waarborgen.
  • Je hebt HBO werk- en denkniveau en 3 tot 5 jaar relevante werkervaring.
  • Je spreekt en schrijft goed Nederlands.

Wat kun je van ons verwachten?

  • Een goed salaris, afhankelijk van kennis en werkervaring.
  • Een fulltime werkweek bestaat uit 37,5 uur.
  • Daarnaast heb je wel

35 vakantie-

en

ADV-dagen

(o.b.v. fulltime).
  • Een premievrij pensioen.
  • Duurzaam reizen heeft onze voorkeur. Daarom: een fietsplan en ruime ov-vergoeding.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Fresh People
Meer Online Marketeer vacatures