Inloggen - Registreer  

Schoonmaak Medewerkers 15

Care Dienstengroep - Oosterhout
Schoonmaak Medewerkers | 15 uur per week Ben jij op zoek naar een parttime baan voor enkele uren per week? Werk je graag zelfstandig en haal je voldoening uit een schone omgeving? Dan hebben wij een mooie kans voor jou!
- Volledige vacature bekijken
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.    

Bestuurssecretaris / Leidinggevende Gemeenschappelijke Dienst

Vacatures - Breda - 12-09-2024 Naar vacature  

PROFIELSCHETS - BESTUURSSECRETARIS

VOORTGEZET ONDERWIJS ZEEUWS-VLAANDEREN

NOVEMBER 2024
SPIN IN HET WEB. COMMUNICATIEF UITERMATE VAARDIG. GENERALIST, PROCESMATIG, DAADKRACHTIG EN ONTWIKKELINGSGERICHT.

OVER STICHTING VOORTGEZET ONDERWIJS ZEEUWS-VLAANDEREN

De stichting VO Zeeuws-Vlaanderen is het schoolbestuur voor voortgezet onderwijs in Zeeuws-Vlaanderen. Onder de stichting VO Zeeuws-Vlaanderen vallen naast de Praktijkschool in Hulst drie brede scholengemeenschappen in de gemeenten Hulst, Sluis en Terneuzen:

  • Het Reynaertcollege in Hulst
  • Het Zwin College in Oostburg
  • Het Lodewijk College in Terneuzen
Iedere scholengemeenschap kent een schooldirectie, die wordt voorgezeten door een algemeen directeur. De algemeen directeur van het Reynaertcollege stuurt tevens de directeur van de Praktijkschool Hulst aan. Het college van bestuur geeft leiding aan de algemeen directeuren.

De stichting werkt met een raad van toezichtmodel waarbij het college van bestuur verantwoording aflegt aan de raad van toezicht.
Indertijd besloot de raad van toezicht van de nieuw gevormde stichting VO Zeeuws-Vlaanderen tot de aanstelling van een tweehoofdig college van bestuur. Per 1 januari 2025 zal één bestuurslid afscheid nemen en zal de andere bestuurder als een eenhoofdig college van bestuur verdergaan. Vanaf dat moment zal de stichting met een bestuurssecretaris gaan werken.

DE FUNCTIE

De functie van bestuurssecretaris is binnen VO Zeeuws-Vlaanderen een nieuwe functie en valt rechtstreeks onder het college van bestuur. Hij/zij wordt verantwoordelijk voor de ondersteuning van het college van bestuur en heeft een adviesverantwoordelijkheid op organisatie- en governancevraagstukken. De bestuurssecretaris ondersteunt het college van bestuur bij strategische planvorming, bij de bestuurlijke beleidsuitvoering en besluitvormingsprocessen, en het bewaken en uitdragen van de gekozen koers, zowel binnen als buiten de organisatie.

Hij/zij zorgt ervoor dat besluitvorming procesmatig en inhoudelijk goed verloopt en stemt de eigen positie in deze processen goed af met de bestuurder. De bestuurssecretaris regisseert de beleidsontwikkeling (procesmatige oriëntatie), zorgt voor verbinding op het niveau van personen én inhoud, en houdt immer het doel voor ogen dat de bestuurder stevige en onderbouwde adviezen krijgt voorgelegd die op strategisch niveau bepalend zijn voor de doelstellingen van de stichting en de individuele scholen.

De bestuurssecretaris is tevens leidinggevende en verantwoordelijk voor de aansturing van de stafmedewerkers van de (centrale) gemeenschappelijke dienst bestaande uit HRM, financiën, kwaliteit, veiligheid, inkoop/facilitair/huisvesting, communicatie en ICT. De stafmedewerkers sturen de medewerkers binnen hun domein aan. In totaal omvat de gemeenschappelijke dienst ongeveer 25 fte.

OPDRACHT

Als bestuurssecretaris bij het Voortgezet Onderwijs Zeeuws-Vlaanderen word je enthousiast van het neerzetten en vormgeven van deze nieuwe functie. Met je voeten in de klei werk je samen met de gemeenschappelijke dienst (en alle andere collega’s) aan de professionalisering van de secundaire processen binnen de stichting en zorg je voor een integrale advisering van beleid. Hierbij heb je inzicht in wat er nodig is in de toekomstige situatie en het pad dat bewandeld moet worden om daar te komen. De bestuurssecretaris heeft een centrale positie in de organisatie en is een soort spin in het web. Hiervoor is ervaring op het gebied van strategische positionering, bestuurlijke sensitiviteit en verandermanagement nodig. Je bent in staat mee te denken op alle niveaus, zowel operationeel, tactisch als strategisch en weet aan te geven welke ontwikkelingen er nodig zijn om te zorgen dat er doorgegroeid kan worden naar een actieve, doelmatige en efficiënte ondersteuning van de bestuurder en de scholen.

Tevens geef je sturing aan de gemeenschappelijke dienst en zorg je voor een integrale afstemming en collegiale samenwerking met de gehele organisatie.

WE ZOEKEN EEN BESTUURSSECRETARIS DIE:

  • Enthousiast wordt van een functie die kan worden omschreven als veelzijdig, uitdagend en met veel ruimte voor eigen inbreng;
  • Het vakmanschap verstaat en hierover in de juiste taal weet te communiceren met de in- en externe stakeholders;
  • Inzicht heeft in wat nodig is voor de doorontwikkeling van de (staf)organisatie van VOZV en mensen mee kan nemen in die verandering (verandermanagement);
  • Op alle beleidsterreinen control, efficiëntie en effectiviteit nastreeft door optimalisatie van de inrichting en werking van de gemeenschappelijke dienst en zijn processen, systemen en (uitvoerings)beleid;
  • Toewerkt naar het (kunnen) zijn van een strategisch bestuurs- en businesspartner voor het college van bestuur en algemeen directeuren vanuit een brede en toekomstgerichte blik;
  • Oog heeft voor het belang van integraliteit in de advisering van zowel het college van bestuur als de algemeen directeuren;
  • Mede zorgdraagt voor de versterking van een rolbewust samenspel tussen staffuncties en tussen staf- en lijnorganisatie, op een wijze die past bij de besturingsfilosofie en kernwaarden van de organisatie;
  • Die lef toont door te anticiperen op in- en externe ontwikkelingen;
  • Zowel het college van bestuur als de algemeen directeuren gevraagd en ongevraagd adviseert over kansen en risico’s van deze ontwikkelingen en andere actoren durft aan te spreken op hun rol hierin;
  • Met plezier leiding geeft aan een team professionals binnen de staf en samen met hen zorg draagt voor een goede verbinding met de management- en directieleden van de individuele scholen.

PERSOONLIJKHEID & COMPETENTIES/VAARDIGHEDEN

Generalist, met oog voor kwaliteit. Een procesbewaker en mensgerichte verbinder, die een veilige omgeving weet te creëren. Iemand die daadkrachtig en ontwikkelingsgericht is. Die transparant is in handelen en communicatief (zeer) vaardig. Een onafhankelijke persoonlijkheid die vanuit respect en openheid de bestuurder, directieleden en stafmedewerkers gevraagd en ongevraagd feedback kan geven (en zelf kan ontvangen). Iemand die kan schakelen op zowel operationeel, tactisch als strategisch niveau.

FUNCTIE-EISEN

  • Academisch werk- en denkniveau.
  • Leidinggevende ervaring.
  • Affiniteit met de vakgebieden binnen de gemeenschappelijke dienst.
  • Ervaring met verandermanagement en stakeholdermanagement.
  • Bestuurlijk- en organisatiesensitief.
  • Scherp oog voor besluitvormingsprocessen.

ARBEIDSVOORWAARDEN

Het salaris is gebaseerd op schaal 13 CAO VO en bedraagt max. € 7.225,- bruto per maand op basis van een 40-urige werkweek. De functie wordt aangeboden op tijdelijke basis voor de duur van 1 jaar met uitzicht op een vaste aanstelling. Daarnaast biedt de organisatie biedt de volgende extra primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • 8% vakantiegeld en een vaste eindejaarsuitkering van 8,33% en een oktober uitkering van bruto € 302,50 euro op fulltime basis;
  • ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling voor een bedrag van € 600,- euro op schooljaarbasis;
  • vanaf 8 km een vergoeding van á € 0,17 per km per enkele reis en – indien van toepassing - een tunnelkostenvergoeding. Daarnaast kun je gebruik maken van het fietsplan en heb je naast alle vakanties recht op 90 uur persoonlijke budgeturen (op fulltime basis);
  • een collectiviteitskorting op de aanvullende pakketten van je zorgverzekering. Daarnaast kun je gebruik maken van de arbeidsongeschiktheidsverzekering van Loyalis;
  • tot slot krijg je een telefoonvergoeding en een laptop ter beschikking.

PROCEDURE INFORMATIE

De werving wordt begeleid door Djamilla van der Heijden, senior adviseur VDH Selectie. Zij verricht de voorselectie. De cv-voordracht van potentiële kandidaten vindt op 16 januari 2024 plaats.

Relevante data:
  • De gespreksronde met een benoemingsadviescommissie (BAC) vindt plaats op
20 januari 2025 tussen 13.00-17.00 uur.
  • Aansluitend vindt het assessment plaats op 23 januari 2025 (hele dag), locatie Breda.
De vacature wordt intern- en extern gelijktijdig opengesteld.
Een (ontwikkel)assessment maakt onderdeel uit van de wervingsprocedure.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Vacatures

Gerelateerde vacatures aan Bestuurssecretaris / Leidinggevende Gemeenschappelijke Dienst

Teamleider Technische Dienst

Trinamics Beheer B.V. - Moerdijk
Functieomschrijving Als Teamleider Technische Dienst ben jij de spil in het technische team. Je begeleidt, coördineert en geeft direct leiding aan een team van Werkvoorbereiders en Storingsmonteurs (zelf werk je dagdienst).
- Volledige vacature bekijken

Teamleider Technische Dienst

Trinamics Beheer B.V. - Moerdijk
Functieomschrijving Als Teamleider Technische Dienst ben jij de spil in het technische team. Je begeleidt, coördineert en geeft direct leiding aan een team van Werkvoorbereiders en Storingsmonteurs (zelf werk je dagdienst).
- Volledige vacature bekijken

Schoonmaker

Actief Werkt! Uitzendbureau - Oud Gastel
Ben jij per direct op zoek naar een afwisselende schoonmaakfunctie binnen een dynamisch bedrijf? SRG in Oud Gastel zoekt een betrouwbare en gedreven schoonmaker voor een parttime functie. Je werkt van maandag tot en met
- Volledige vacature bekijken

Operator 3 ploegendienst (in vaste dienst)

Synsel Techniek - Sint Willebrord
Bedrijfsomschrijving: Locatie: Regio Sint Willebrord Dit bedrijf in de Chemische Industrie in Sint Willebrord produceert essentiële grondstoffen voor sectoren zoals bouw, automotive en farmacie. Door hun focus op innovatie
- Volledige vacature bekijken