Inloggen - Registreer  

Documentspecialist

4-Freelancers.nl - Den Haag - 08-03-2025 Naar vacature  

Hieronder ziet een beperkt deel van de opdracht.
Alleen als u ingelogd bent, ziet u alle gegevens.
Meld u nu gratis aan!
of
Login.
Den Haag, Zuid-Holland, Nederland

Type:
Freelance

Start:
Zo spoedig mogelijk

Duur:
12 maanden / kans op verlenging

Geplaatst op:
7 maart 2025 om 13:47 uur

Specialisme:
Informatie analyse

Tariefindicatie:
In overleg / n.t.b.

Opdrachtomschrijving

Voor de

Taskforce Digitale Achterstanden

binnen het programma Open Overheid zoeken wij een

ervaren specialist op het gebied van informatie- en documentbeheer

. De inzet is nodig om de transitie van deze taskforce naar de staande organisatie in 2025 te begeleiden en de continuïteit binnen het programma te waarborgen.

Opdrachtomschrijving

De Taskforce Digitale Achterstanden werkt aan het
oplossen en voorkomen van digitale achterstanden
en heeft een relatie met het rijksbrede traject
‘Werkplek van de Toekomst’
. In samenwerking met het Dienstencentrum wordt in 2025 bepaald op welk moment de transitie naar de staande organisatie plaatsvindt.
Als specialist speel je een sleutelrol in deze overgang en draag je bij aan strategische en operationele vraagstukken rondom informatiebeheer, digitalisering en compliance.

Werkzaamheden


Strategievorming
: Bijdragen aan businessstrategieën en deze vertalen naar de informatiehuishouding en documentaire informatievoorziening (DIV).

Informatie- en documentbeheer
: Ontwikkelen en implementeren van een visie en structuur voor informatiemanagement, inclusief governance en procesinrichting.

Wetgeving en compliance
: Adviseren over archiefwet- en regelgeving, normen en kaders, en ondersteunen bij juridische afwegingen binnen JenV en AenM.

Advies en implementatie
: Begeleiden van digitaliseringstrajecten en adviseren over de inrichting van informatiebeheer en documentprocessen.

Veranderbegeleiding
: Onderhouden van interne en externe contacten en ondersteunen bij de transitie van de taskforce naar de staande organisatie.

Functie-eisen

📌
Opleiding
  • Minimaal een afgeronde

HBO- of WO-opleiding

in een relevante richting, zoals

Informatiemanagement of Archivistiek

.
📌

Werkervaring

  • Minimaal

5 jaar aantoonbare ervaring

in informatie- en documentbeheer, bij voorkeur binnen een complexe organisatie.
  • Ervaring met

DMS/RMS/RMA-toepassingen

en brede informatiesystemen zoals e-depot, CMS, zaaksystemen en procesapplicaties.
  • Ervaring met het

coachen van directie- en managementleden

op het gebied van visie, strategie en alignment van de organisatie.
  • Actuele kennis van

archiefwet- en regelgeving, relevante normen en kaders, juridische aspecten van informatiemanagement, informatieveiligheid en kwaliteitsmanagement

.
  • Ervaring met

strategisch informatiemanagement, datamanagement, business intelligence, ICT-(out)sourcing, architectuur en security

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van 4-Freelancers.nl