Inloggen - Registreer  
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.    

Vergunningverlener/Casemanager omgevingsvergunning

Monster Worldwide - Hellevoetsluis - 14-06-2019 Naar vacature  

Voor de afdeling Beheer Vergunningen en Handhaving van Gemeente Hellevoetsluis zijn we opzoek naar een

Vergunningverlener/Casemanager omgevingsvergunning

(medewerker beleidsuitvoering II)

voor 40 uur per week (inclusief ADV)

De afdeling

De afdeling Beheer, Vergunningen & Handhaving (BVH) van de gemeente
Hellevoetsluis is verantwoordelijk voor de drie voornoemde taakgebieden in de gemeente. De afdeling bestaat uit veertig betrokken medewerkers die zich gezamenlijk verantwoordelijk voelen voor het afdelingsresultaat èn de gemeente als geheel. BVH is, mede door de voortdurende optimalisering van haar dienstverlening, een moderne, klantgerichte organisatie waar burgers, bedrijven en instanties goed geholpen worden. Het werk dat je doet is direct zichtbaar in de buitenruimte.

Het team Vergunning Toezicht en Handhaving (VTH)

Het team VTH bestaat uit 11 medewerkers met een hoog verantwoordelijkheidsgevoel voor hun taken. Het team is verantwoordelijk voor het volledige proces tussen de aanvraag van een omgevingsvergunning, de uiteindelijke vergunning verlening en het handhaven hiervan. Daarnaast staat het team voor een aantal grote uitdagingen: De invoering van de Omgevingswet en Wet kwaliteitsborging voor het bouwen en de verankering van de Wet VTH. Dat heeft grote gevolgen voor de samenwerking binnen het team en daarbuiten, maar biedt voor veel kansen voor een nog betere dienstverlening aan de klant.

De functie

Als vergunningverlener/casemanager ben je samen met twee andere directe collega’s integraal verantwoordelijk voor aanvragen omtrent de Wabo. Communicatie speelt een belangrijke rol in je functie. Je bent hét aanspreekpunt voor de klant, bedrijven en interne afdelingen. Je toetst de aanvragen op volledigheid en aan het bestemmingsplan. Voor wat betreft en het bouwbesluit voer jij de bouwtechnische toets uit voor alle Wabo-aanvragen. Vervolgens stel je de Wabo-beschikking op. Ook vertegenwoordig je het college bij bezwaar- en beroepsprocedures bij de bezwaarschiftencommissie en/of rechtbank.

Als casemanager denk je mee met de klant op basis van vertrouwen en verantwoordelijkheid, waarbij je rekening houdt met de wensen en behoeften van de aanvrager en de kaders die gelden vanuit de wetgeving.

Wat heb je nodig om succesvol te zijn:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Een afgeronde opleiding HBO Bouwkunde, Planologie of Ruimtelijke Ordening;
  • Afgeronde opleiding ABW1 en 2 is een pré.
  • Je bent proactief en houdt wijzigingen in wet- en regelgeving nauwlettend in de gaten.
  • Je bent secuur en punctueel. Deadlines zijn heilig voor je, je weet precies wanneer een termijn verloopt en wat de stand van zaken is van de aanvragen die je behandelt.
  • Je kijkt vooruit en anticipeert op ontwikkelingen bij lopende aanvragen.
  • Je bent bij voorkeur juridisch onderlegd. Door de nieuwe Omgevingswet wordt namelijk minder technisch, maar meer ruimtelijk beoordeeld.

Voor deze functies zijn o.a. de volgende competenties van belang:

  • Klantgerichtheid
  • Samenwerken
  • Resultaatgerichtheid
  • Analytisch vermogen
  • Kwaliteitsgerichtheid

Arbeidsvoorwaarden

Wij bieden een prima pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. We maken daarbij gebruik van het functiebeschrijvings- en waarderingssysteem HR21. Dit systeem gebruikt generieke functiebeschrijvingen. De specifieke taken zoals genoemd in dit profiel zijn in te delen in de algemene functiebeschrijving medewerker beleidsuitvoering II en is gewaardeerd op functionele schaal 9 (maximaal € 3.805,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek. Inschaling vindt plaats afhankelijk van opleiding en ervaring. Een functiegericht assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.

meer...

Naar vacature