Inloggen - Registreer  
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.    

(Praktijk)manager - Lassus Tandartsen

Lassus - via Company - Amsterdam - 07-02-2020 Naar vacature  

Gaat jouw hart sneller kloppen van het aansturen en motiveren van een team om nóg betere zorg te verlenen? Draag jij graag bij aan een optimale samenwerking tussen de verschillende praktijken van Lassus Tandartsen? En word je het liefst uitgedaagd om elke dag beter te zijn? Dan is de volgende vacature misschien wel iets voor jou:

Dé Service
Zorg verlenen met een grote Z staat centraal binnen Lassus. Zoals je service ontvangt in een driesterren restaurant, zo willen wij aandacht en Zorg geven aan onze cliënten. Cliënten ja, want een patiënt is ziek en dat ben je doorgaans niet als je een bezoek aan de tandarts brengt.

 
Hét Werkveld
Lassus Tandartsen is een tandartsenpraktijk met meerdere locaties in het centrum van Amsterdam en Lelystad. Wij zijn nog lang niet uitgegroeid en zijn dan ook een levendige organisatie die continue in beweging is met medewerkers die graag hard werken en die trots zijn onze cliënten Zorg te mogen bieden.

 
Dé Uitdaging
Je wordt aangesteld om een team te leiden. Een team dat al behoorlijk op elkaar ingespeeld is, maar waar ook voortdurend verschuivingen plaatsvinden door de groei die Lassus momenteel meemaakt. Hoe vind je balans in het aansturen van een team waarbij de hectiek van de dag de werkdruk bepaald zonder dat dit enige invloed heeft op onze uitstekende Zorg en Service?

 
Aan jou om een team te leiden dat zowel bestaat uit ZZP-ers (de artsen) en de collega’s in loondienst (de assistenten en baliemedewerkers). Denk daarbij primair aan het in banen leiden van de dagelijkse gang van zaken, maar ook hoe je een team van gedreven professionals zover kunt krijgen dat ze de strategie van Lassus, die volop in ontwikkeling is, omarmen en uitvoeren. Mensen overtuigen en meekrijgen is cruciaal!

 
Dé Werkzaamheden
Jouw dag begint met de briefing waarin je de agenda voor die dag met het team bespreekt. Heel uitdagend, want er zitten een aantal gaten in afspraakblokken die opgevuld moeten worden en tegelijkertijd is er een zieke assistent waar vervanging voor moet worden gezocht. Er staan namelijk een aantal operaties gepland waar de aanwezigheid van een ervaren tandartsassistent een absolute vereiste is. Hoe los je dit op? Je besluit, na een snelle blik op de agenda van een andere locatie, om de manager daar te vragen of deze misschien een assistent voor vandaag jouw richting op kan sturen. Terwijl de vervanging onderweg is, stuur je de balie aan om de ‘ontplofte’ mailbox bij te werken en bel je ondertussen met de leverancier om de vastgelopen autoclaaf te repareren.

Vanmiddag staat er een productieoverleg met alle managers gepland waarbij de cliënttevredenheid hoog op de agenda staat. Hoe kunnen we deze naar nog grotere hoogten stuwen? Welke aanpak werkt goed? Welke minder? En welke niet? Hoe vertalen we dit slim door naar de inrichting in de avonduren of de weekenden? Waarom proberen we het niet eens op deze manier, want nooit geschoten…

 
Al deze nieuwe ontwikkelingen dienen ook vertaald te worden naar de werkvloer, maar dat vereist tact en inzicht. Vernieuwingen moeten vaak nog landen en dan niet met een klap, maar geleidelijk, steeds zachtjes de grond aantikkend. Het werk moet tenslotte wel leuk blijven. Daarnaast vereist de rol dat je ook gesprekken voert met de medewerkers. Niet alleen op het gebied van functioneren, maar ook als ze privé ergens tegenaan lopen probeer je mee te denken en te kijken hoe jij als werkgever je steentje kunt bijdragen.

 
Dé Vereisten
  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau en 3 jaar relevante leidinggevende ervaring
  • Je weet een team van professionals, elke dag weer, te motiveren en te inspireren
  • Hospitality en dienstverlening zit in je DNA en je staat erop dat iedere medewerker deze kernwaarden van Lassus ademt en uitstraalt
 
Hét Verschil
Jij hebt een helder doel voor ogen: je team naar een hoger niveau tillen. Je weet je enthousiasme voor vernieuwingen goed over te brengen en wordt blij als je merkt dat teamleden blij worden van je plannen. Niet om bij succes met de eer te gaan strijken, maar om dat samen met je team te vieren. Jouw team bestaat uit tandartsen en mondhygiënisten: de ZZP-ers, en uit tandartsassistenten en receptionisten: de medewerkers in loondienst. Beiden vereisen een andere aanpak en tactische benadering. Voor deze rol geldt dan ook dat ervaring in het aansturen van een (middel)groot team een must is. Een tandheelkundige achtergrond is een pré, maar absoluut geen vereiste.

 
Dé locatie
Als Praktijkmanager coach je een team van 30-35 specialisten en medewerkers. Je werkt gemiddeld 38 uur per week op een prachtige locatie aan de Keizersgracht in hartje Amsterdam. Samen met de andere praktijkmanagers geef je integraal vorm en inhoud aan onze strategie die de visie van Lassus moet ondersteunen. Maar bovenal ben je er voor jouw mensen. Je krijgt bij ons de ruimte om te doen waar je écht goed in bent en zo cliënten en collega’s te inspireren. Je werkt in een open en informele setting, want ondanks onze sterke groei en ambitie om ons nog meer te onderscheiden, is Lassus Tandartsen wars van traditionele werkstructuren en hiërarchische leiderschapsstijlen. Onze kracht is samenwerken op basis van gelijkwaardigheid en elkaar stimuleren om elke dag iets beter te worden. Solo bereik je mooie dingen. Samen met je collega’s kom je verder.

 
Dé Arbeidsvoorwaarden
  • Een salaris, afhankelijk van ervaring, tussen € 2.700,- en € 4.500,-
  • Een bonus gebaseerd op behaalde targets
  • Pensioenregeling
  • Korting op tandheelkundige behandelingen
  • Een fijne, informele werksfeer waarin we elkaar respecteren
  • Ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën
  • Heerlijke hectiek en afwisseling: “Huh, mag ik nu al naar huis?”
  • Platte organisatie waarin voor de medewerkers van alle lagen afwisselend op de verschillende locaties borrels worden georganiseerd
 
Dé Procedure
  • Je

solliciteert

: een CV mét motivatie, in welke vorm dan ook. Overtuig ons waarom wij jóu moeten uitnodigen!
  • Het

telefoontje

: we bellen om een eerste indruk te krijgen en plannen zo nodig meteen een eerste gesprek in. Eventuele prangende vragen kun je dan al stellen.
  • Het

eerste

gesprek

: dit zien we als een kennismaking waarbij we elkaar beter leren kennen en waarbij we ontdekken of er een wederzijdse klik is.
  • Het

tweede

gesprek

: we zijn na het eerste gesprek van beide kanten enthousiast geworden. In het tweede gesprek gaan we dieper op de inhoud in en zal een assessment onderdeel uitmaken van de procedure. Wij lichten de functie en het team toe.

“JA, ik wil!”

Na twee gesprekken hebben we een goed beeld van elkaar en zullen we je, bij een positieve uitkomst, een aanbod doen.
 
Sollicitaties kun je sturen naar
t.n.v. Ingrid Desmet
 
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
 
 
 
 
 
Bekijk meer informatie
Bekijk minder informatie

Salaris

€ 2.700,00 - € 4.500,00 /jaar
Bonus gebaseerd op behaalde targets
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Lassus