Olympia - Moordrecht
Wat ga je doen? Voor de afdeling Facilitaire Zaken is Cyclus opzoek naar een tijdelijke parttime coördinator voor ongeveer zes maanden ter vervanging van een vaste medewerker die met zwangerschapsverlof gaat. De afdeling - Volledige vacature bekijken
NBD Biblion Specialist Facilitaire Zaken
Specialist Facilitaire Zaken
voor32 uur per week
| Vacature voor een Betaalde functie, Parttime | Sluitingsdatum:
14-03-2025
Zorg je er graag voor dat alle facilitaire zaken binnen productie- en kantoorlocaties op rolletjes verlopen? Ben je iemand die goed kan plannen en coördineren en zelf ook graag de handen uit de mouwen steekt? Lees dan vooral verder, want we zoeken bij NBD Biblion een Specialist Facilitaire Zaken!Wat doet NBD Biblion?
NBD Biblion is dé specialist in media- en informatievoorziening voor bibliotheken en scholen. We bieden een breed assortiment aan boeken (je kent ons vast van de bekende bibliotheekboeken met harde kaft), bouwen de machines die deze boeken kunnen maken en doen ‘printing on demand’. Aanvullend bieden we informatieve content en verschillende ondersteunende (digitale) diensten die bijdragen aan leesbevordering en leesplezier, omdat we geloven dat iedereen verder komt met toegang tot informatie en inspiratie!NBD Biblion is op zoek naar een
Specialist Facilitaire Zaken
32 uur per weekAls Specialist Facilitaire Zaken ben jij verantwoordelijk voor het organiseren en coördineren van gebouw- en terreinbeheer en andere facilitaire diensten voor onze drie locaties in Zoetermeer, Ede en Amsterdam. Je zorgt voor een schone, veilige en duurzame werkomgeving en bent het aanspreekpunt voor collega’s en externe relaties. Help jij ons mee vooruitgang te boeken?
Een dag als Specialist Facilitaire Zaken
Je begint je dag met een kop koffie en een gesprek met de cateraar over het lopende contract en de wensen voor een conferentie die binnenkort in Zoetermeer plaatsvindt. Deze ochtend vindt ook de jaarlijkse bhv-training plaats. In jouw rol ben je, naast coördinator bhv, zelf ook Preventiemedewerker en waarborg je de veiligheid en gezondheid op de werkvloer. De training frist ieders geheugen weer op, wat te doen en hoe jullie goed samenwerken in geval van een calamiteit.In de middag werk je aan een plan voor verdere verduurzaming van het pand. Er zijn al mooie stappen gemaakt met het nieuwe energiecontract maar jij wilt meer en een volgende stap zetten. Vervolgens loop je jouw dagelijkse ronde door het bedrijf om proactief storingen en calamiteiten te ondervangen. Als afsluiting verzorg je een rondleiding door het pand voor nieuwe medewerkers en wijs je hen onderweg gelijk op de vluchtwegen in het geval er een noodsituatie is.
Met jouw ervaring als Specialist Facilitaire Zaken…
Maak je een passend jaarplan en voer je dit ook uit: van planning en begroting tot realisatie van projecten voor onderhoud en beheer van onze gebouwen en faciliteiten. Je rapporteert proactief en helder over ontwikkelingen en behaalde resultaten met jouw stakeholders (leveranciers, directie, leidinggevenden en uiteraard ook de medewerkers). Jij zorgt voor de naleving van regels rondom arbo, bhv, duurzaamheid, veiligheid en milieu, inclusief werkplekonderzoeken en preventieve maatregelen. In vorige functies heb je ervaring opgedaan met het aansturen van externe partijen, zoals schoonmaakdiensten, onderhoudsbedrijven, cateraar en gemeentelijke diensten.Duurzaamheid is helemaal jouw ding en het geeft je energie om te adviseren over verduurzaming, energiebesparing en het verbeteren van faciliteiten. Je beheert contracten met leveranciers en coördineert interne verhuizingen. Voor alle medewerkers ben je het vaste aanspreekpunt voor hun vragen en wensen over kantoorwerkplekken, gebouwen en terreinen. Kortom, jij bent de spin in het web als het gaat om onze locaties en terreinen en werkt nauw samen met de medewerker Technische Dienst.
Wat bieden we jou?
NBD Biblion heeft een open en moderne werkomgeving met bevlogen, vakkundige collega’s. Onze cultuur is laagdrempelig met aandacht voor jou en jouw persoonlijke ontwikkeling. Naast een marktconform salaris, schaal 9 cao Openbare Bibliotheken € 3.629- € 4.629 bruto per maand op basis van 36 uur (fulltime), bieden wij een ruime selectie aan secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een eindejaarsuitkering, sportactiviteiten in onze eigen sportzaal, een jaarlijks persoonlijk ontwikkelbudget, een gratis bibliotheekabonnement en de mogelijkheid om extra verlofdagen te kopen. Directe samenwerking en aanwezigheid op kantoor is erg belangrijk voor deze rol. Ons hypermoderne kantoor in Zoetermeer beschikt over ruime gratis parkeergelegenheid en is goed te bereiken met openbaar vervoer. Dit geldt ook voor de locatie Ede. In Amsterdam zijn we gevestigd op de zolderverdieping van een prachtig grachtenpand aan de Keizersgracht, met het openbaar vervoer goed te bereiken.Wat breng je mee?
- Hbo-werk- en -denkniveau, bij voorkeur met een opleiding in facilitaire dienstverlening.
- Je hebt minimaal vijf jaar ervaring in een vergelijkbare functie in een productieomgeving met gebouwbeheer en facilitaire zaken nodig om succesvol te zijn in deze rol.
- Kennis van arbo- en veiligheidsvoorschriften, duurzaamheid en gebouwinrichting.
- Ervaring met het opstellen van plannen, budgettering, inkoop en het beheren van meerjarige contracten.
- Uitstekende organisatorische vaardigheden en een klantgerichte houding.
- Je bent proactief, je kan en wil zowel op tactisch als op operationeel niveau werken.
- Je neemt initiatief, laat eigenaarschap zien en werkt oplossingsgericht.
- Je bent communicatief vaardig en informeert medewerkers en leidinggevenden tijdig over werkzaamheden en andere facilitaire zaken.
- Je kunt goed samenwerken met mensen uit alle lagen van de organisatie.
last but not least
: je voelt je thuis bij onze kernwaarden: bevlogen, inventief, professioneel, slagvaardig en verbindend.
meer...
Opslaan en terug Naar vacature
Meer vacatures van Nbdbiblion
Meer NBD Biblion Specialist Facilitaire Zaken vacatures
Gerelateerde vacatures aan NBD Biblion Specialist Facilitaire Zaken
DynaGroup - Zoetermeer
Safety first! Als Quality, Health, Safety & Environment Specialist (QHSE-Specialist) ben je onze ambassadeur van een veilige werkomgeving.Je draagt zorg voor de borging van de voedselveiligheid. Een belangrijk topic in een - Volledige vacature bekijken
AXS Techniek - Delfgauw
wat ga je doen?Je regelt de administratieve taken, zoals het bijhouden van de agenda, het beheren van het archief en het verwerken van de post.Als Assistent beheer je alle kantoorbenodigdheden en zorg je dat het kantoor - Volledige vacature bekijken
Coördinator Facilitair & Techniek
Galjema - Moordrecht
Wat ga je doen als Coördinator Facilitair & Techniek? Jij bent dienstverlenend ingesteld en je weet moeiteloos facilitaire en kleine verbouw projecten te coördineren en aan te sturen. Je draagt de verantwoordelijkheid voor - Volledige vacature bekijken
Toolstation - Bleiswijk
Wat ga je doen? Controleren en aanvullen van voorraden (kantoorbenodigdheden, schoonmaakmiddelen, etc.).Afspraken met leveranciers inplannen op storingen op te lossen;Afhandelen van tickets die binnen komen vanuit - Volledige vacature bekijken