Operationeel directeur
ARCHIEF / VACATURE GESLOTEN
Sluitingstermijn
4 februari 2025Organisatie
Tulp Training is als erkende opleider voor anderstaligen een sterk groeiende organisatie. Met de implementatie van de nieuwe inburgeringswet hebben ze hun horizon verbreed en nieuwe locaties geopend, verspreid over het land. Gedreven om laaggeletterdheid terug te dringen en zelfredzaamheid van taalbehoeftigen zo snel mogelijk te verhogen, timmert Tulp Training hard aan de weg.De organisatie richt zich niet alleen op het aanleren van taal, maar ook op het begrijpen van gewoontes en praktische omgangsvormen in privé, werk en op school.
Het hoofdkantoor bevindt zich in Capelle aan den IJssel en in het land zijn verschillende locaties waar cursisten op weg geholpen worden. Het bestuurlijk overleg wordt gevormd door het bestuur (3 leden), het hoofd kennis en ontwikkeling en de nieuwe operationeel directeur. De bestuurders hebben de portefeuilles financiën, inkoop, facilitair, ICT en HR onderling verdeeld en richten zich op verdere groei en ontwikkeling van nieuwe diensten vanuit Tulp Training. In totaal werken er nu bijna 110 mensen in loondienst, er is een omzet van € 11 miljoen en beide aantallen zijn groeiend.
Ambitie, dynamiek en innovatie zijn kenmerkende eigenschappen binnen de organisatie. Dat geeft energie en vraagt doorzettingsvermogen, overzicht en structuur. Door de groei van de afgelopen jaren is een professionaliseringsslag wenselijk in deze volgende fase van de groeiende organisatie.
In verband met een interne verschuiving van de huidige operationeel directeur, zijn we op zoek naar een nieuwe directeur, die de processen verder optimaliseert en implementeert.
De Functie
Als directeur ben je verantwoordelijk voor de landelijke aansturing van het primair proces. Je geeft leiding aan de regiomanager (die verantwoordelijk is voor de vestigingen in Nijmegen en Noord-Brabant met in totaal 4 vestigingsmanagers), drie vestigingsmanagers van Utrecht en Rotterdam (samen met het hoofd kennis en ontwikkeling vormt dit het MT) en de 3 medewerkers van het examenbureau. De indirecte aansturing betreft in totaal ongeveer 95 medewerkers.Met de nieuwe inburgeringswet zijn de gemeentes verantwoordelijk gesteld voor de participatie en inburgering. In diverse gemeenten zijn aanbestedingen binnengehaald door het bestuur.
Je bewaakt de voortgang, kwaliteit en resultaten van de gemeentelijke opdrachten. Je stuurt je managers aan om te blijven voldoen aan de eisen die gemeenten stellen als het gaat om verantwoording en prestatieafspraken. Je anticipeert op (financiële) ontwikkelingen en onderhoudt relaties met gemeenten, inspectie en vertegenwoordigers van de diverse kwaliteitskeurmerken. Je zorgt dat de interne organisatie aansluit bij de kansen en doelen door adequaat te handelen bij nieuwe diensten en processen te optimaliseren. Je volgt landelijke ontwikkelingen en signaleert mogelijkheden of knelpunten en denkt mee over mogelijke oplossingen. Dat betekent dat:
- Medewerkerstevredenheid hoog is.
- Instroom van nieuw talent en behoud van goed personeel optimaal is.
- Systemen meer uniform zijn ingericht.
- Er meer structuur is.
- Onderlinge samenwerking versterkt is.
- Je legt verantwoording af aan het bestuur.
Het Profiel
Wij zoeken een stevige en ervaren manager, die gedreven is om doelstellingen ten aanzien van laaggeletterdheid, zelfredzaamheid en participatie van anderstaligen te behalen. Je bent sterk in het logistiek organiseren en het procesmatig goed inrichten van de werkzaamheden. Je weet de juiste balans aan te brengen tussen mensgericht en zakelijkheid. Dus naast resultaatgericht ben je ook inhoudelijk gedreven en inspirerend. Doordat je overzicht hebt en duidelijk bent over verwachtingen, ben je zowel in- als extern betrouwbaar en creëer je rust en vertrouwen. Tegelijk sta je open voor vernieuwing en verandering en krijg je er energie van om dat met elkaar te realiseren. Die flexibiliteit is nodig om mee te bewegen met de vragen in de markt en een toekomstbestendige organisatie te realiseren. Dat vraagt effectiviteit, doorpakken en omgaan met verschillende belangen, binnen en buiten de organisatie.Op jou is het volgende van toepassing:
- Afgeronde HBO- of WO-opleiding en WO-denkniveau, aangevuld met managementopleidingen
- Ervaring met logistieke processen
- Analytisch sterk.
- 4 – 7 jaar ervaring als eindverantwoordelijk manager.
- Ervaring met verbeteren van processen.
- Ervaring met sturen op afstand.
- Uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk)
- Ondernemend, communicatief, bevlogen en intrinsiek gemotiveerd.
- Ervaring met onderwijs en NT2 in het bijzonder is een pré.
- Samenwerkingsgericht, transparant, toegankelijk en benaderbaar.
- Besluitvaardig en constructief.
Aanbod en procedure
Deze boeiende functie heeft een maximum salaris van € 8.000,= bij een 40-urig dienstverband. Naast 25 vakantiedagen is er vakantiegeld van 8%, een eindejaarsuitkering van 1x het maandsalaris, auto van de zaak, thuiswerkvergoeding en pensioen via Zwitserleven, een collectieve zorgverzekering en sportschool abonnement. Je start met een contract van een jaar, met uitzicht op vast. De procedure wordt begeleid door Francine van Rosmalen. Voor vragen: fvanrosmalen@bosmanvos.nl of 06-41903994. Jouw cv met motivatie ontvangen we graag voor 4 februari 2025 via onze website.meer...
Naar vacature
Meer vacatures van Bosman
Meer Operationeel directeur vacatures