Inloggen - Registreer  

Jurist Bezwaar & Beroep

Utrecht - 08-03-2025 Naar vacature  

Solliciteer vóór 31 maart 2025

Utrecht heeft jou nodig! Als jurist bezwaar en beroep ben je werkzaam in het team Bezwaar en Beroep van de afdeling Juridische Zaken. Het team behandelt bezwaar- en (hoger) beroepszaken, met name op het gebied van omgevingsrecht (zowel vergunningverlening als handhaving) en de Woo. Als jurist bezwaar en beroep draag je bij aan een efficiënte en rechtvaardige gemeente. Zowel kwaliteit als vlotte afhandeling: kwaliteit en kwantiteit zijn goed met elkaar in balans.

Wij zijn op zoek naar twee nieuwe collega’s. Een senior collega met ruime ervaring en een medior collega die toe is aan de tweede of derde stap in zijn/haar loopbaan.

Dit is je werk

In deze uitdagende functie van jurist bezwaar en beroep ben jij inhoudelijk expert en behandel je samen met je collega’s bezwaar- en beroepszaken onder meer op het gebied van het omgevingsrecht en de Woo. Je vertegenwoordigt de gemeente in bestuursrechtelijke procedures bij de rechtbank en de Raad van State. Daarnaast treed je als voorzitter op tijdens ambtelijke hoorzittingen en schrijf je beslissingen op bezwaar. Het signaleren van verbetering maakt vanzelfsprekend onderdeel uit van je werkzaamheden.

Als onderdeel van je werk lever je ook een bijdrage aan de juridische kwaliteitszorg van onze gemeente en het optimaliseren van het werk in het team en de positionering in de organisatie. Je levert een bijdrage aan het delen van kennis binnen en buiten het team/de afdeling.

Dit is je werkplek

De gemeente Utrecht biedt ruimte aan iedereen. We zien talent als basis en diversiteit als kracht om samen betere resultaten te behalen. Voor jou is er plek bij team Bezwaar en Beroep Fysiek Domein bij de afdeling Juridische Zaken. Het team bestaat uit zo’n 15 collega’s. Het team werkt energiek en oplossingsgericht. Daarnaast zijn we collegiaal ingesteld, we houden elkaar graag scherp en vinden het fijn om onderling te kunnen sparren over elkaars zaken.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op

.

Dit is jouw inbreng

Bij de gemeente Utrecht vinden wij het belangrijk dat jij jezelf kan zijn. Daarom zijn wij benieuwd naar wie jij bent. Voor deze vacature is het belangrijk dat jij op een pragmatische en oplossingsgerichte manier zaken oppakt en ingewikkelde juridische zaken op een heldere manier verwoordt. Je bent analytisch sterk en kunt werken onder tijdsdruk (bijvoorbeeld als er een verzoek om voorlopige voorziening binnenkomt). Je bent omgevingsbewust en levert een positieve bijdrage aan het team. Je bent een teamplayer en ziet de behandeling van de zaken als een team-verantwoordelijkheid. Tegelijkertijd ben je goed in staat zaken individueel te behandelen.

Verder zien wij graag het volgende op jouw cv terug:
  • Je hebt een wo werk- en denkniveau op het gebied van Nederlands recht;
  • Ruime relevante werkervaring als jurist met de behandeling van bezwaar- en beroepschriften bij een overheidsinstantie (bij voorkeur bij een gemeente, in de advocatuur of in de rechtspraak als secretaris).
Wij zijn op zoek naar twee nieuwe collega’s. Een senior collega met ruime ervaring en een medior collega die toe is aan de tweede of derde stap in zijn/haar loopbaan.

Dit bieden we je

Bij ons ga je werken aan jouw persoonlijke ontwikkeling, met uitdagende verantwoordelijkheden en in een omgeving met gedreven collega’s. Jij gaat niet alleen werken voor de gemeente, maar je zet je in voor de ruim 370.000 inwoners van onze mooie stad. Dit alles gebeurt op ons stadskantoor met uitzicht over de stad waar jij voor werkt.

Tegelijk hoort daar een passend salaris bij. Onderstaand vind je ons aanbod:
Een werkweek van 32 of 36 uur met een maximum bruto maandsalaris van € 6.465,- (schaal 10A of schaal 11A). Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring;

Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met de duur van een jaar, met de intentie tot een omzetting naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Een Individueel Keuzebudget (IKB). Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen omstandigheden. Denk bijvoorbeeld aan het kopen van extra verlofuren. De hoogte van het Individueel Keuze Budget (IKB) is 17,05% van je salaris;

Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, diverse cursussen en trainingen. Je krijg onbeperkt toegang tot 
GoodHabitz
;
Jouw thuisbasis is het stadskantoor van de gemeente Utrecht, het best bereikbare kantoor van Nederland, waar we waarde hechten aan zowel professionele als persoonlijke behoeften en overtuigingen. Op het stadskantoor vind je onder andere meerdere kolfruimtes en een stilteruimte voor iedereen die zijn of haar geloof wil belijden, of voor wie zich even terug wil trekken. Daarnaast bieden we ondersteuning voor jouw professionele behoeften, ook als je thuis werkt. Dit doen we met bijvoorbeeld een goed uitgeruste thuiswerkplek in bruikleen, zodat je ook vanuit huis optimaal kunt werken;

Bekijk
hier
de infographic over onze arbeidsvoorwaarden. Voor de volledige beschrijving van alle overige arbeidsvoorwaarden, ga naar
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Utrecht
Meer Jurist Bezwaar & Beroep vacatures