Field Service Engineer Allround
Verpakkingstechniek
Werkgebied:
België,
Benelux
,
Duitsland
,
Europa
,
Internationaal
Dagen Internationaal:
tot 120 dagen,
tot 200 dagen
Opleiding:
HBO,
LBO
,
MBO
Waar woon jij:
NederlandContractvorm:
Vast DienstverbandVacatureStatus:
OpenVacaturenummer:
337Welke vacature past bij jou?
Krijg vrijblijvend advies
Wij bellen jou!
Krijg gratis advies
Lantech
hulp nodig?
Direct solliciteren
Direct in dienst bij jouw werkgever
Binnen 24 uur reactie
Ook zonder CV mogelijk
Geheel vrijblijvend en discreet
Jouw Functie
Als Field Service Engineer Allround ben jij dagelijks onderweg naar klanten binnen Europa (en soms daarbuiten) om daar projecten te installeren en complexe storingen op te lossen.Je werkt als field service engineer allround vaak alleen op locatie en soms ga je in een team van collega’s. Denk dan aan grotere installaties waar meerdere machinelijnen naast elkaar staan.
Als service engineer allround werk je aan de meest uiteenlopende verpakkingsmachines, denk aan wrappers, palletisers, dozenvouwers, plakkers, stapelaars, sealers en custom oplossingen op klantverzoek in de verpakkingstechniek. Door deze enorme afwisseling in verpakkingsmachines raak jij de komende jaren niet uitgeleerd. Tevens innoveert jouw werkgever continu, dat betekent dat er alleen maar nieuwe oplossingen bijkomen waar jij als field service engineer allround weer de beste specialist in moet worden.
Twee hoofdtaken
1. Acute storingen bij Klanten
De installaties die bij klanten staan, draaien overwegend probleemloos. Echter wat gebeurt er bij storingen?De klant roept jouw hulp in als ze er zelf met hun eigen monteurs niet uitkomen. Je zal per direct naar de klant toegaan omdat hun productie op dat moment stil komt te staan. De stilstand loopt flink in de kosten, je zal begrijpen dat jij als
Field Service Engineer
Allround Europa een cruciale rol hebt om dit op te lossen en voortaan te voorkomen.
Het gaat verder dan de productielijn weer te laten draaien, je zal het probleem ook voor langere termijn moeten oplossen voor jouw klanten. Je hebt daarvoor extra skills nodig, waar een normale monteur die niet heeft. Helicopterview, overzien van de productie, vaak ontstaan problemen al verderop in de productielijn.
Nadat je de storingen verholpen hebt, maak je een rapportage van jouw bevindingen, de gebruikte onderdelen en laat je die ondertekenen door jouw klant. Wanneer de klant met een glimlach en tevreden jouw hand schudt als je vertrekt, is jouw doel bereikt!
2. Inbedrijfstellingen
Naast storingen ben jij verantwoordelijk voor inbedrijfstellingen van nieuwe machines, de meer complexe machines van jouw werkgever. Je zal in die projecten regelmatig samen met collega service engineers allround werken.Na de installatie zal je de verpakkingsmachines inbedrijfstellen. Dit betekent het oplossen van storingen, zorgen voor de fine tuning en de productielijn live testen met het te verpakken product.
Na het installeren en inbedrijfstellen zal de verpakkingslijn perfect draaien, je traint de operators en maakt jouw rapportage op van de werkzaamheden en verbeteringen die je toegepast hebt. Je verlaat een tevreden klant en op naar het volgende project!
Verantwoordelijkheden
- Inbedrijfstellingen
- Storingen oplossen
- Trainen van lokale operators (meestal door hun eigen trainer gedaan)
- Rapportage
- Reizen naar klanten
- Aansturen van installatiemonteurs
- Helpdesk / Telefonische support (1 x per 6 weken)
Jouw werkgever
Jouw werkgever is een zeer succesvolle specialist in verpakkingsmachines. Zij maken alle onderdelen zelf, en hebben een grote machinefabriek / montageafdeling. De laatste 10 jaar zijn ze enorm gegroeid en werken tevens succesvol samen met andere machinebouwers binnen projecten.De werkcultuur is sterk betrokken zijn bij elkaar, klantgericht, hard werken en tevens genieten van de successen. Innovatie en kwaliteit staan centraal door de hele organisatie.
Gezien er veel lange dienstverbanden zijn, zijn jouw collega’s blij om er te werken!
Jouw afdeling
Jouw service afdeling bestaat uit 46 service specialisten. Er zitten 11 mensen op de afdeling binnen, waaronder spare parts, klantsupport, planning en aansturing.De service manager heeft zelf jarenlang voor jouw werkgever als field service engineer allround gewerkt. Tevens is de regel dat iedereen die field service engineers allround aanstuurt, ook zelf als field service engineer moet hebben gewerkt.
Je hebt in totaal 24 service monteurs onderhoud (meer onderhoud en licht elektrisch werk) en field service engineers allround als buiten collega’s. Er zijn een paar daarvan woonachtig in het buitenland (Duitsland, Polen, Frankrijk en Engeland) om nog sneller ter plaatse te zijn voor storingen.
Inwerkperiode, training en opleiding
Zodra je start als field service engineer allround, zal bekeken worden welke kennis je al hebt en aan de hand daarvan een op maat gemaakt inwerktraject bepaald worden. Je zal dan meer op de zaak zijn en geleidelijk naar buiten op project gaan.Buiten zal je eerst meegaan met ervaren collega’s zodat je kunt wennen aan de werkmethoden, klanten en machines.
Jouw persoonlijkheid
- Een tevreden klant is het hoogste doel!
- Betrokken bij jouw collega’s. Samen lossen we alles op.
- Doorzetter, je geeft als
allround niet op tot het is opgelost.
- Leergierig, je wilt graag blijven leren.
- Helikopterview en sterk in de analyse
- Harde werker, je spoort jezelf aan.
Wat je brengt
- Taalkennis: Nederlands & Engels in Woord en Schrift. Duits zou mooi zijn.
- Rijbewijs: B
- Reisbereidheid: 50% van de werkbare dagen (110 – 130 nachten) binnen Europa en wanneer je wilt, ook buiten Europa als daar projecten zijn.
- Mechanisch ben je goed.
- Elektrotechniek: Zeer goed in storingzoeken en inregelen in complexe systemen.
- PLC-Techniek: Je blijft buiten de software, maar kunt goed storingen zoeken dmv i/o checks. Aanpassingen gebeuren altijd op afstand door jouw collega’ engineers’s van software engineering.
- Bekend met frequentieregelaars en bij voorkeur (niet verplicht) servotechniek.
- Bij voorkeur ervaring met pneumatiek.
Financiële vergoedingen
- Basissalaris: 2.500 tot 5.500 (afhankelijk van jouw kennis en werkervaring).
- Winstuitkering jaarlijks: Al 16 jaar op rij uitgekeerd
- Overuren: Volgens CAO Metalektro
- UNIEK: Reistijd naar de zaak: Vergoed als werkuren
- Reiskosten: Uren naar de klant, betaald
- Eetvergoeding: Credit Card
- Onkostenvergoeding
- Buitenlandvergoeding / Scheidingsgeld: Ja
- Vergoeding Storingsdienst / Helpdesk: Ja
Secundaire Voorwaarden
- CAO: Metalektro
- Eigen keuze voor Leaseauto of Bedrijfswagen
- Vrije dagen: 27
- ADV: 13 dagen
- Laptop & mobiele telefoon
- Kortingen op aankopen of kleine vakanties
Vacature Field Service Engineer Allround
Klinkt de functie van field service engineer allround jouw droombaan? Zie jij jezelf al werken binnen dit prachtige bedrijf? Solliciteer dan snel en je hoort ons binnen 24 uur!meer...
Naar vacature
Meer vacatures van The Field Service Company
Meer Field Service Engineer Allround vacatures