7 maart
Vacature : R65875 – Projectleider servicemanagement
Klant : Ministerie van Defensie
Standplaats : Utrecht / remote (50-50)
Startdatum : 1 juni 2025
Einddatum : 31 mei 2026
Optie op verlenging : Ja (4 keer 6 maanden)
Aantal uur per week : 38
Tariefindicatie : Maximum tarief is €85,00 per uur (all-in, ex BTW)
Uiterste datum reactie : 12 maart 2025 om 10:00 uur
LET WEL:
Voor deze vacature geldt dat na gunning een veiligheidsscreening nodig is door de MIVD (VGB-B). Doorlooptijd daarvan is 6 tot 8 weken.
Deze vacature staat open voor zowel zzp’ers als voor kandidaten die bij onze leverancier in loondienst zijn. Doorleen is echter niet toegestaan.
Opdrachtbeschrijving
Op dit moment worden verschillende servicemanagement-oplossingen gebruikt voor het ondersteunen van diverse servicemanagement-processen. De projectleider zal zich bezig gaan houden met de volgende opdracht:In de huidige situatie beheren diverse geografisch verspreide afdelingen van Defensie hun IV middelen decentraal met behulp van eigen Excel sheets en tooling. Dit leidt tot inconsistentie, dubbele data, en moeilijkheden bij het uitvoeren van overkoepelende analyses en besluitvorming. Defensie streeft naar een moderne, technologisch hoogwaardige organisatie die snel kan reageren en aanpassen. Een centraal geregistreerde IV middelen database is essentieel om deze doelen van efficiëntie, snelheid en technologische superioriteit te bereiken. Het project “Basisadministratie IV middelen” adresseert het probleem van gefragmenteerde, inconsistente en inefficiënte IV middelen beheer door het centraliseren van alle gegevens in één systeem, wat zal leiden tot verbeterde datakwaliteit, efficiënter resourcegebruik en betere besluitvorming.
Achtergrond opdracht
Vanuit de regiegroep Generieke IT en Infrastructuur worden nu 2 projectvoorstellen opgelopen waarbij de regiegroep inrichten basisadm IV Middelen heeft geprioriteerd boven de Borging continuïteit Topdesk. Beide projecten vallen in een zwaartepunt van de Defensie BV/it doelstellingen.Eisen (allemaal knock-out)
- Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het zelfstandig handelen binnen complexe projecten;
- Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het implementeren van complexe projecten (bij voorkeur binnen de overheid);
- Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met betrekking tot het leidinggeven aan complexe IT projecten;
- Kandidaat is in het bezit van minimaal een HBO-diploma;
- Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met Prince2 en/of IPMA C, blijkend uit een certificering op het gebied van project management (IPMA, Prince2 practitioner, PMP of soortgelijk);
- Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een centrale of decentrale overheidsorganisatie;
- De kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van projectleider binnen eenzelfde of vergelijkbare functie;
- De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met Servicenow;
- Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met Topdesk;
- Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met servicemanagement (ITIL/BISL/USM), specifiek asset- en configuratiemanagement.
Wil je op deze vacature reageren?
Stuur dan cv van max 5 pagina’s in het Nederlands naar hvginkel@yunga.nlLicht alle eisen toe met jouw relevante ervaring en schrijf een motivatie.
Vermeld je beschikbaarheid en het all-in tarief.
Interim
ICT
Overheid
Projectmanagement en PMO
Gerelateerde banen
U25031001 – Servicelevel manager (geen zzp) – SSC-ICT
Den Haag / remote- Interim
- 1 uur geleden geplaatst
Yunga staffing
Yunga Staffing bemiddelt zzp’ers en professionals voor interim opdrachten. Yunga biedt flexibiliteit, professionaliteit en toegang tot een omvangrijk netwerk binnen de overheid en onder de top-500 Nederlandse bedrijven.meer...
Naar vacature
Meer vacatures van Yunga