Inloggen - Registreer  

Junior inkoopadviseur

gemeente Overbetuwe - Elst
Als junior inkoopadviseur ligt het accent in je functie op de volgende werkzaamheden:je begeleidt aanbestedingstrajecten;je coördineert en bewaakt aanbestedingsprocessen en –procedures;je bent verantwoordelijk voor het
- Volledige vacature bekijken

Aanbestedings- en Inkoopadviseur

Carriereinutrecht - Amersfoort - 13-02-2025 Naar vacature  

Opslaan als favoriet
Vacature delen
Facebook
LinkedIn
Twitter
E-mail
Whatsapp

Functie beschrijving

Als adviseur inkoop en aanbestedingen bij Gemeente Amersfoort heb jij een veelzijdige en uitdagende rol. Je bent verantwoordelijk voor het adviseren en ondersteunen van onze organisatie op het gebied van inkoop en aanbestedingen. Geen dag is hetzelfde in deze veelzijdige functie waarin je zowel met collega’s als externe partners werkt aan projecten die écht verschil maken.

Jouw rol

Jouw rol is hoofdzakelijk adviserend. Je adviseert en ondersteunt onze organisatie op het gebied van inkoop en aanbestedingen. Je bent een belangrijke schakel tussen de verschillende stakeholders en adviseert gedurende het hele aanbestedingsproces. Met jouw kennis, ervaring en adviesvaardigheden draag je bij aan het realiseren van ons gemeentelijk inkoopbeleid. We werken nauw met elkaar samen en adviseren bij ca. 70 aanbestedingen per jaar. Deze aanbestedingen verdelen we onderling, zodat het werk uitdagend blijft en je op de hoogte bent van wat er op de verschillende afdelingen speelt. Ook behandelen we wekelijks losse adviesvragen met een inkoopbreed karakter.

Hier ga je werken

Amersfoort is een stad met ruim 160.000 inwoners, waar historie en vernieuwing hand in hand gaan. Een groeiende stad, die zich in hoog tempo ontwikkelt. Een stad vol duurzame en sociale initiatieven, waarin iedereen mee kan doen. In 2023 kreeg Amersfoort internationale erkenning als European City of the Year. Zo’n 1.500 collega’s zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, werken en leven. Dat doen we samen met de stad: met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners. Collega’s waarderen de positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: we doen het samen. Daarbij krijg je alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven.

Met wie werk je samen

Je komt te werken in team Adviseurs - één van de drie teams binnen de afdeling Financiën en Advies (ongeveer 60 fte). Het team bestaat uit 25 collega’s die werkzaam zijn op het gebied van aanbestedingen en financiën. Het cluster Inkoop en Aanbestedingen bestaat uit 5 medewerkers: 4 adviseurs en 1 ondersteuner. De sfeer is professioneel, gedreven en persoonlijk. We sparren over oplossingen en helpen elkaar verder. De andere twee teams binnen de afdeling zijn team Planning, Control en Advies en team Financiële Administratie.

Functie eisen

Dit breng je mee

Je bent een ervaren adviseur die collegiaal is ingesteld; we zoeken een echte teamspeler. Je adviseert proactief en hebt als doel om samen met de interne klant tot een passende oplossing voor aanbestedingsvraagstukken te komen.

Verder breng je mee:

  • HBO werk- en denkniveau.
  • Nevi I (of gelijkwaardig zoals Conducto, VU Law Academy etc.) en/of minimaal 3 jaar ervaring met het zelfstandig begeleiden van en adviseren over Europese aanbestedingen in een publiekrechtelijke organisatie.
  • Nevi II (of gelijkwaardig) is een pré.

Wij bieden

Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de stad. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeren in je groei. Je krijgt vertrouwen en verantwoordelijkheid, in een organisatie die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt.

Je kunt rekenen op:

  • Een salaris van maximaal € 6.072,- bruto per maand (schaal 11 van de cao Gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met zicht op een vast contract.
  • Flexibele werktijden met uitstekende thuiswerkmogelijkheden en -middelen, voor een goede balans tussen werk en privé.
  • Een mobiele telefoon, laptop en databundel.
  • Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling.
  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 201,6 verlofuren (op basis van een 36-urige werkweek), een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof.

Overige opmerkingen

Als je meer wilt weten

Heb je vragen over de inhoud van de functie? Bel met Esther van der Sterren, teammanager Adviseurs, via telefoonnummer
meer...

Opslaan en terug Naar vacature

Meer vacatures van Carriereinutrecht

Gerelateerde vacatures aan Aanbestedings- en Inkoopadviseur

Consultant Informatiemanagement gemeenten

Quarant - Bunnik
Ben je een informatiemanager met hart voor de publieke zaak? Wil je je kennis inzetten op tactisch en strategisch niveau bij meerdere gemeenten? En wil je je verder ontwikkelen op het gebied van informatievoorziening en
- Volledige vacature bekijken