Service Engineer Mechatronica
Zelfstandig kleine projecten draaien, storingen verhelpen en collega’s ondersteunen bij grote inbedrijfstellingen: de diversiteit is groot in deze baan als service engineer.
In de regio Midden-Nederland werk jij als service engineer voor onze industriële klanten en ben je verantwoordelijk voor de besturingssystemen. De service die jij verleent is van onschatbare waarde. Klanten rekenen op jou en doen vaak onaangekondigd een beroep op je. Je agenda ligt dus nooit helemaal vast, maar kan na een calamiteit zomaar overhoop liggen. Jij houdt van die dynamiek en ziet er de charme wel van in. Door de grote verscheidenheid aan klanten, werk je ook met diverse PLC- en HMI-systemen. Voor het leeuwendeel is dat Siemens, maar ook andere merken komen op je pad. Naast het oplossen van storingen ondersteun je ook de collega’s van de afdeling software engineering bij grootschalige projecten. Dit doe je bij het inbedrijfstellen van nieuwe besturingssystemen, waar je de software engineers helpt bij de praktische werkzaamheden. Ook voor het zelfstandig oppakken van kleinere programmeerklussen draai jij je hand niet om. Dan gaat het om bijvoorbeeld om kleine uitbreidingen aan bestaande besturingssystemen, waar je enkele dagen mee bezig bent. Jij bent als service engineer verantwoordelijk voor:- Het zelfstandig storingen verhelpen aan industriële processen, waarbij je werkt met PLC, SCADA en HMI systemen. Ook vision en robotica zijn technieken die je tegen komt.
- Inbedrijfstellen en opleveren van splinternieuwe besturingssystemen. Dat is inclusief uitgebreid testwerk om er voor te zorgen dat alles piekfijn in orde is.
- Onderhouden en inspecteren van apparatuur en eventueel adviseren over een update of migratie. Ook optimaliseer je onderdelen om processen nog efficiënter te maken.
- Relatief kleine uitbreidingsprojecten doe je ook volledig zelfstandig. Je bent dan meerdere dagen aan het werk bij dezelfde klant en krijgt dan ook te maken met programmeerwerkzaamheden.
- Storingsdiensten draaien hoort er ook bij. Dat betekent dat je een week lang, in een vast rooster om de 6 a 7 weken, beschikbaar moet staan voor storingen. Meestal zijn deze remote op te lossen, maar soms zul je ook de weg op moeten om het bij de klant op te gaan lossen.
Wat heb jij in huis?
Veel energie en een flinke servicegerichte houding. Als een productielijn stil ligt bij de klant, voel jij je verantwoordelijk. Je wilt dan ook niets anders dan storingen zo snel mogelijk oplossen. Maar dat betekent niet dat je half werk levert. Zelfs als er flink wat druk op de ketel staat, volg jij de procedures en richtlijnen. Je laat je door niemand gek maken. En nu we het toch over energie hebben: naast het oplossingen van storingen, stort je je ook graag op je eigen projecten. Bovendien help je ook graag collega’s en stel je je altijd dienstbaar op. Voor de functie van service engineer neem jij het volgende mee:- Een mbo-diploma en een praktische instelling: je wilt graag snel en kundig dingen oplossen.
- Minimaal 4 jaar ervaring in de industriële automatisering, inclusief het inbedrijfstellen van nieuwe systemen of het oplossen van storingen.
- Kennis van PLC- en HMI-systemen van Siemens, aangezien je hier het meest mee werkt.
Naar vacature
Meer vacatures van The Green Door Company
Meer Service Engineer Mechatronica vacatures