Teamlead Sales Operations Verlichting
Lumi Parts B.V. - Nieuwkoop
Word jij onze drijvende kracht achter een efficiënte en klantgerichte salesafdeling? Ben jij een gedreven professional die niet loslaat tot een probleem is opgelost? Zie jij overal kansen om processen te verbeteren én weet - Volledige vacature bekijken
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.
CRM Teamlead
CRM Teamlead | Een van de grootste Non-Profit organisaties op aarde | Tot 73.600 p/j obv 38 uur | Den Haag
- Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging waar je met jou kennis kan bijdragen aan de missie van een van de meest bekende humanitaire hulporganisaties op aarde?
- Wil jij een uitdaging waarbij jij inhoudelijk in de lead staat voor de CRM strategie voor een team (6FTE) dat jaarlijks verantwoordelijk is voor meer dan 28 Miljoen euro aan structurele donaties?
- Lijkt het jou vet om verder richting hyper persoonlijke 1-op-1 communicatie via CRM, en verder te bouwen op de pilots die aankomende churn kunnen voorspellen?
- Maar heb jij ook behoefte aan een technologisch complexe en geavanceerde werkomgeving waar met enorm veel kennis en een competitieve drive alles op alles wordt gezet om de impact te maximaliseren?
Jouw nieuwe werkgever: Een van de meest impactvolle humanitaire organisaties ter wereld
Deze organisatie is al jarenlang actief alshulpverlener bij humanitaire rampen
over de hele wereld. In eerste instantie opgericht als een noodoplossing na de Tweede Wereldoorlog, maar aangezien er helaas op meerdere plekken op de wereld onrecht is, bleek er nog genoeg hulp van deze organisatie nodig te zijn.
De kracht is dat deze non-profit organisatie niet zomaar een bak met geld doorsluist aan regeringen, maar juist
ondersteuning biedt
in verschillende projecten van zowel overheid als andere goede doelen.
Om die ondersteuning te kunnen bieden en als organisatie uit te kunnen dragen waar ze voor staan zijn natuurlijk donaties nodig en dat is waar jij als CRM Channel Lead een enorm verschil in kan maken!
Donaties kunnen op verschillende manieren binnenkomen. Denk aan (grote)
fundraisers, deur tot deur inzamelacties of juist via een website en grootschalige investeringen in hun Online Marketing
. Het laatstgenoemde is een pijler waar deze organisatie zicht vooral de afgelopen jaren enorm veel op heeft gefocust.
Om hierbij te helpen werken ze met
MS Dynamics
voor hun CRM campagnes en werken zij continu aan hun website en ontwikkelen zij programma’s en pilots om
klantgedrag op hyperdetail niveau te analyseren
en voorspellen!
Het beeld wat bij sommigen kan heersen over non-profits is dat het er soms soft aan toe gaat en dat kennis en drive niet op hetzelfde niveau zit als bij commerciële organisaties. Echter is
niets minder waar
bij deze organisatie.
Het Management van marketing heeft een achtergrond in het opbouwen en leiden van digitale marketing inspanningen van marktleidende organisaties die
opereren op het hoogste level
. Denk aan top performers bij Microsoft, KPN, Coolblue, Media Markt, Hunkemöller en meer!
Met deze bewezen trackrecord zijn zij nu bezig om een verschil te maken dat verder gaat dan eigen gewin, en de kwaliteit van hun campagnes is zodanig dat commerciële organisaties juist bij hen als voorbeeld gebruiken om hun eigen niveau hoger te tillen!
Die kennis, drive en mentaliteit van hen vormt ook het team binnen deze organisatie. Samen met optimaal ingestelde technologie wat enorm veel mogelijk maakt binnen marketing, realiseren zij een niveau van kennis en een mate van uitdaging waar
veel commerciële organisaties naar op kijken
.
Als jij dus in een
enorm leerzame en gedreven omgeving
wilt werken, en tegelijkertijd een positieve impact op de wereld wilt achterlaten, dan moet je hier zijn!
Jouw nieuwe baan: De CRM Teamlead die met data en technologie een verschil kan realiseren voor miljoenen levens ter wereld!
De huidige staat van de CRM Marketing staat nog in een tussenfase. Zoals eerder genoemd is de huidige digitale omgeving al heel volwassen, maar tegelijkertijd is er nog meer dan voldoende potentie om specifiek het kanaal vanCRM Marketing verder te kunnen ontwikkelen
.
Op dit moment wordt binnen CRM voornamelijk ingezet op
E-mail en Direct Mail
(welke nog steeds zeer effectief is binnen de doelgroepen), maar er valt nog veel te optimaliseren op de huidige kanalen, maar ook op onbenutte kanalen.
Zo zijn zij met Direct mail bezig met het implementeren van
dynamische QR-technologie
en is het kanaal van
App/push
nog iets wat volledig open ligt.
Het afgelopen jaar is enorm
veel geïnvesteerd in de acquisitie
van nieuwe structurele donateurs door nieuwe fans te winnen, of eenmalige giftgevers te converteren. Inmiddels is het team waar jij verantwoordelijk voor wordt betrokken bij
28 Miljoen structurele donaties en 4 miljoen aan giften per jaar
!
Acquisitie is echter leuk, en ook absoluut belangrijk, maar de
aandacht die wordt gegeven aan retentie en engagement kan nog veel beter
. Dat is ook waar nu de focus op gaat liggen!
Afgelopen jaar is veel
geëxperimenteerd met pilots
die op basis van gedragspatronen
churn kunnen voorspellen
, welke enorm waardevol is gebleken. Ook is uit onderzoeken gebleken dat bijvoorbeeld presentjes minder resoneren bij donateurs, zij willen juist inzicht in wat er met hun donatie daadwerkelijk gebeurt.
Het is aan jou om verder te bouwen op al deze inzichten om de
engagement
, en relevantie daarvan, richting de base tot het uiterste te brengen om te
zorgen dat donateurs blijven
en de organisatie consistent verder kan bouwen aan hun missie.
De manier waarop jij bijdraagt is
hoofdzakelijk strategisch
. Jij bent verantwoordelijk voor de jaarplanning en met een zelfsturend team onder jouw hoede zorg jij dat de doelstellingen en KPI’s duidelijk zijn. Waar nodig ben je echter niet vies van de mouwen zelf opstropen!
Het team waarmee je werkt zal hoofdzakelijk
hands-on bijdragen
. De mensen binnen het team werken op
verschillende disciplines
, maar het uitgangspunt van jouw team is
nadrukkelijk CRM
. De specialisten in het team zijn dus of zelf CRM marketeers, of andere specialisten die met hun campagnes nauw met CRM verbonden zijn.
Nogmaals is het belangrijk om te beseffen dat het om alles behalve een geitenwollen sokken organisatie gaat. De mindset in de organisatie is heel
doelgericht bezig om impact te maximaliseren
gezien de hoeveelheid mensenlevens die afhankelijk zijn van hun resultaat.
80 cent van iedere euro
MOET
richting hun missie gaat en alles wordt gedaan om iedere euro zoveel mogelijk te laten tellen voor de mensen die het nodig hebben. Eén van de resultaten die zij hierdoor hebben bereikt is dat zij vorig jaar verantwoordelijk zijn geweest voor bijna
65 Miljoen Euro aan donaties in Nederland
!Naast de werkzaamheden en
hoge mate van professionaliteit
merk je dat er een informele en
zeer warme cultuur heerst
. Veel teamleden zijn hier ook voor veel jaren al in dienst omdat iedereen zo verbonden is met de missie die ze hebben om mensen te helpen.
Als jij dus terecht wilt in een saamhorige en gedreven organisatie, waar je met jouw kennis en die van de mensen om je heen een fantastisch verschil kan maken in de wereld, dan is dit de uitdaging die je zoekt!
Ben jij klaar om de stap te maken?
Wat hebben we van je nodig?
Als de nieuwe CRM Teamlead voor de wereldbekende humanitaire NGO in Den Haag hebben wij het volgende nodig:
6+ jaar ervaring gevraagd
binnen E-mail/CRM Marketing- Ervaring op gebied van personalisatie en
complexe Marketing Automation
- Ervaring met
Retentie en Engagement
Data gedreven
werkwijze- Een
commerciële achtergrond of denkwijze
- Je bent
gedreven op het bijdragen aan een betere wereld
Wat krijg je daarvoor terug?
- Salaris:
tot maximaal €5.680 per maand
, obv 38 uur- Een werkweek van 32 heeft voorkeur, 38 is bespreekbaar
- Een
eindejaarsuitkering van 2,23%
- Zeer sterke pensioenregeling;
80% wordt vergoed!
29 vakantiedagen obv 38 uur
750 euro
per jaar aan ontwikkelbudget- Mobiele
telefoon en thuiswerkvergoeding
100% reiskostenvergoeding, NS business kaart
behoort tot de opties.- De kans om
buitengewoon verschil te kunnen maken
in de levens van miljoenen mensen over de hele wereldmeer...
Naar vacature
Meer vacatures van Finest People
Gerelateerde vacatures aan CRM Teamlead
Unicef - The Hague
In dit team kom je terechtJe komt terecht in ons klantenserviceteam. Jullie zijn samen verantwoordelijk voor het professioneel afhandelen van vragen, verzoeken en klachten over het werk van UNICEF. Ook zijn jullie - Volledige vacature bekijken