Brand activation manager dr. hauschka
Dr. Hauschka Cosmetica is veel meer dan alleen een chic logo – het is een ode aan onze kosmos: onze geselecteerde heilzame planten uit biologische teelt ondersteunen je huid zichzelf te verzorgen en te regenereren. We eren schoonheid – vanbinnen en vanbuiten. We zijn gek op kwaliteit en maken de producten met veel handarbeid al meer dan 55 jaar op dezelfde plaats in Zwaben. In een stichting die geen rekening hoeft te houden met aandeelhouders, maar alleen met zichzelf, de maatschappij en de natuurlijke omgeving. Voor ons is duurzaamheid geen vinkje in een jaarverslag. Het is een overtuiging. Geboren uit respect en bewondering voor de natuur, waar we zelf ook onderdeel van zijn.
Onze producten zijn gemaakt van 100% natuurlijke grondstoffen – grotendeels biologisch, vaak zelfs met het Demeter-label. Onze verzorgingslijn en make-up zijn natuurlijk gecertificeerd met het ‘NATRUE’-label. Dr. Hauschka Cosmetica gebruikt dezelfde heilzame planten als voor onze WALA geneesmiddelen, ons moederbedrijf. Elke afzonderlijke geneeskrachtige plant heeft zijn eigen unieke eigenschappen en draagt bij aan de cosmetische samenstelling. Dr. Hauschka Cosmetica helpt je huid op eigen kracht gezond en mooi te blijven. De verschillende samenstellingen met heilzame plantenextracten geven elk type huid iedere dag weer effectieve impulsen.
Wij maken cosmetica voor mensen, niet voor markten. We hoeven niet de hele wereld te veroveren. We vinden het belangrijker dat we mens en natuur recht in de ogen kunnen kijken. En dat we een merk zijn dat eerlijk is over schoonheid. En dat zullen we altijd zijn. En daarom zijn we op zoek naar een:
BRAND ACTIVATION MANAGER
POSITIE
Als Brand Activation Manager word je verantwoordelijk voor het zowel intern als extern positioneren van het merk Dr. Hauschka Benelux op basis van de merkbelofte. De belangrijkste doelstelling van onze externe communicatie is het creëren van brand awareness in zowel België als Nederland. Dit doe je door kansen te zien, te pakken en te ontwikkelen. Jij weet Dr. Hauschka zichtbaar te maken in de Benelux met zowel betaalde campagnes, publicaties en samenwerkingen. Je hebt een geïntegreerde aanpak en werkt intern nauw samen met je collega’s van sales en de CEO, en extern met retail partners en bureaus. Daarnaast zit je in een landenteam met collega’s uit verschillende landen waar Dr. Hauschka actief is. Jij bent in staat zowel conceptueel als strategisch te denken en dit uit zich in de manier waarop jij Dr. Hauschka op de kaart zet in de Benelux. Je zal gaan rapporteren aan de Senior Brand Manager.VERANTWOORDELIJKHEDEN
- Je stelt media-, promotie- en activatieplannen op in lijn met de marketing kalender;
- Je bent verantwoordelijk voor de project management van innovatie en renovatie projecten ten behoeve van de organisatie, implementatie en evaluatie van productintroducties in meerdere landen;
- Je beheert en onderhoudt het assortiment en bent daarbij het aanspreekpunt voor verpakkingsdesign en redesign voor interne en externe partijen;
- Je ontwikkelt het PR plan en stuurt het PR bureau aan;
- Je verzamelt data van trends en doet concurrentieanalyses;
- Je zet samenwerkingen op ten behoeve van brand awareness en onderhoudt het contact met influencers;
- Intern werk je nauw samen met alle key-stakeholders zoals de landen teams, het sales & trade team en het marketing team en draag je zorg voor de voortgang van het ambassadeursprogramma;
- Je verricht overige werkzaamheden zoals het mede-organiseren van events, het redigeren van teksten voor POS, beeldselectie en briefings opstellen voor content creatie.
PROFIEL KANDIDAAT
OPLEIDING EN ERVARING
- Afgeronde HBO/WO opleiding;
- Relevante werkervaring in een soortgelijke functie;
- Uitstekende kennis van de Nederlands en Engelse taal.
RELEVANTE COMPETENTIES
- Sterke communicatieve vaardigheden;
- Analytisch sterk;
- Proactief, stressbestendig en flexibel;
- Gestructureerd, creatief en energiek;
- Projectmatig sterk en kan goed samenwerken.
Naar vacature
Meer vacatures van Hillary Step