Inloggen - Registreer  

Service manager Molecular Imaging (MI) Randstad Professional Yacht

Randstad - Den Haag - 12-03-2025 Naar vacature  

€ 5.200 per maand
40 uur
MBO,HBO
Siemens Healthcare Nederland B.V.
solliciteer via YACHT

functieomschrijving

  • 11 maart 2025
  • vacaturenummer: 9178155
  • 11 maart 2025
  • vacaturenummer: 9178155
Wil je de toekomst van de gezondheidszorg helpen vormgeven? Bij Siemens Healthineers vertrouwen we op mensen die hun energie en passie aan dit doel wijden – dat is waar onze bedrijfsnaam voor staat. Siemens Healthineers staat voor de pioniersgeest van onze medewerkers, gecombineerd met onze lange traditie als wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf in de altijd dynamische gezondheidszorgsector.

We bieden een flexibele en dynamische omgeving vol mogelijkheden om jezelf te overtreffen en zowel persoonlijk als professioneel te ontwikkelen. Klinkt dat interessant voor jou? Word dan onderdeel van ons wereldwijde team als Service manager Molecular Imaging om onze klanten te ondersteunen met innovatieve diensten, producten en oplossingen.

Wat ga je doen?
Als Service manager Molecular Imaging ben je eindverantwoordelijk voor alle service dienstverlening met betrekking tot de molecular imaging apparatuur die door Siemens Healthineers wordt geleverd .

In deze functie zorg je ervoor dat op de meest kosteneffectieve wijze een zo hoog mogelijke klanttevredenheid en beschikbaarheid van de apparatuur bereikt wordt. Dit doe je door, samen met ons Customer Care Center, te zorgen voor een optimale inzet van onze service technici bij de klanten, zeker te stellen dat al het onderhoud correct en tijdig wordt uitgevoerd en continu een actieve bijdrage te leveren om het serviceproces van de klant en Siemens Healthineers te verbeteren. Je voert, samen met de Key Accountmanager, regelmatig gesprekken met de klanten op afdelings- en directie niveau over de kwaliteit van de dienstverlening en, waar nodig, voer je aanpassingen door.

Daarnaast ben je aanspreekpunt voor onze internationale organisatie voor de service activiteiten op het gebied van Molecular Imaging in Nederland.
In jouw rol geef je leiding aan een professioneel team van circa 10 service engineers. Samen met zes andere service managers rapporteer je aan de Directeur Customer Service.

Wat zijn je verantwoordelijkheden?
Strategie
  • Het vertalen van de organisatiedoelstellingen in concrete KPI’s en de sturing hierop;
  • Het ontwikkelen en in stand houden van een lange termijn relatie en constructieve samenwerking met de klant op een niveau dat aansluit op de doelstellingen van de klant en Siemens Healthineers.
  • Het bijdragen aan de financiële doelstellingen van Siemens Healthineers;
Operationeel
  • Het bewaken van de productiviteit, efficiëntie en de juiste capaciteit in je team;
  • Definiëren en realiseren van productiviteitsdoelstellingen.
  • Zorgen voor dienstverlening conform de met de klant overeengekomen contractuele afspraken (SLA);
  • Ontwerpen, implementeren en continu verbeteren van de operationele processen om een hoge kwaliteit en efficiënte dienstverlening te blijven waarborgen;
  • Op roulatiebasis deelnemen aan het escalatie team en het managen van escalaties;.
  • Zorg dragen voor de middelen voor je team (tools, gereedschap, training, auto's);
  • Toezien op de veiligheid door het naleven van de arbeidstijdenwet, het uitvoeren van toolboxen en werkplekinspecties en de kalibratie van het gereedschap.
Teamontwikkeling
  • Ontwikkeling van de service engineers binnen je team (zowel technisch als op persoonlijke ontwikkeling);
  • Zorgen dat het team gemotiveerd en betrokken blijft;
  • Zorgen voor een goede onderlinge samenwerking en het creëren van een teamgevoel

Functie-eisen

Wat vragen wij van jou?
  • Minimaal een afgeronde technisch (bestuurlijke) hbo opleiding (of hbo niveau door ervaring);
  • Minimaal 2-3 jaar ervaring met (het managen van) service engineers;
  • Je kunt je verplaatsen in wat de ander beweegt;
  • Je geeft ruimte aan je mensen en je stuurt op effectief gedrag;
  • Je vind het leuk om met mensen te werken, weet een goede balans te vinden in “aanspreken”
en “motiveren”;
  • Je wil continu verbeteren, waardeert feedback en weet dit ook over te brengen aan anderen;
  • Je bent ondernemend, pro-actief en creatief, ziet kansen en geen belemmeringen;
  • Uiteraard ben je zeer klant en service gericht en bereid om ‘een extra stap’ te zetten;
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal is essentieel voor je functie;
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs B
Uiteraard staat deze vacature open voor iedereen die zich hierin herkent.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Randstad