Inloggen - Registreer  

Adviseur Bestuur en Beleid

Gemeente Utrecht - Utrecht
Maak complexe onderwerpen begrijpelijk, coördineer besluitvorming en zorg dat bestuurders goed onderbouwde keuzes kunnen maken. Utrecht heeft jou nodig! Wil jij ervoor zorgen dat bestuurders duidelijke en goed onderbouwde
- Volledige vacature bekijken
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.    

Adviseur Bestuur en Beleid

gemeente Utrecht - via Talent - 11-03-2025 Naar vacature  

Dit is je werkplekDe gemeente Utrecht biedt ruimte aan iedereen. We zien talent als basis en diversiteit als kracht om samen betere resultaten te behalen. Voor jou is er plek bij de afdeling Beheer Openbare Ruimte (BOR), een groeiende en professionele afdeling. Je functie valt onder Wegen, Constructies en Installaties in het team Beleid & Programma, waar ook de assetmanagers en andere assetbeheerders onder vallen. Onze groep van zo’n 90 professionals bestaat uit allemaal mensen die met hun hart gekozen hebben om zich in te zetten voor de stad en verstand hebben van hun vak. Ze zijn sterk gemotiveerd om de leefbaarheid van Utrecht te behouden en verbeteren en kunnen gepassioneerd vertellen over tunnelbeheer, verkeersborden in de binnenstad, verkeersregelinstallaties, openbare verlichting en de schoonheid van onze kunstwerken (bruggen).Collega’s vinden veiligheid superbelangrijk en dragen iedere dag bij aan de veranderende mobiliteit van de stad, maar hebben ook oog voor esthetiek. Het team beleid & programma zoekt hiervoor de verbinding met andere organisatieonderdelen om zo gezamenlijk aan de grote integrale opgaven van Utrecht te werken.Lees hier meer over onze organisatie Bij de gemeente Utrecht vinden we het belangrijk dat jij jezelf kunt zijn. Daarom zijn wij benieuwd naar wie jij bent. Je hebt een uitstekend gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen en weet wat een bestuurder nodig heeft. Door scherpe vragen te stellen, haal je de juiste informatie boven tafel en vertaal je complexe inhoud naar heldere en toegankelijke teksten. Je bent een proactieve teamspeler die moeiteloos samenwerkt en overzicht houdt in een dynamische omgeving. Daarnaast ben je in staat om processen te coördineren en neemt daarin initiatief waar nodig.Voor deze vacature breng je mee:Enkele jaren ervaring met bestuurlijke advisering, bij voorkeur binnen een grotere ambtelijke organisatie.Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.Kennis van en ervaring met het werkveld openbare ruimte of het enthousiasme om snel de juiste informatie op te halen.Ervaring met bestuurlijke besluitvormingsprocessen of de motivatie om je deze snel eigen te maken.Bij ons ga je werken aan jouw persoonlijke ontwikkeling, met uitdagende verantwoordelijkheden en in een omgeving met gedreven collega’s. Jij gaat niet alleen werken voor de gemeente, maar je zet je in voor de ruim 370.000 inwoners van onze mooie stad. Tegelijk hoort daar een passend salaris bij.Onderstaand vind je ons aanbod:Een 36-urige werkweek met een bruto maandsalaris tussen de €4.264,- en €6.070,-. Op basis van 36 uur (schaal 11). Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring. Inpassing in de tijdelijke aanloopschaal behoort tot de mogelijkheden.Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% boven op je salaris. Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen wensen. Denk bijvoorbeeld aan het kopen van extra verlofuren, het kopen van een fiets of extra (vakantie)geld.Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met de duur van een jaar, met de intentie tot een omzetting naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.Bij een volledige werkweek van 36 uur krijg je 201,6 uur vakantie per jaar. Wil je meer vakantiedagen? Dan zet je het Individueel Keuzebudget (IKB) hiervoor in.Je kunt hybride werken: we werken voor een deel samen op kantoor en voor een deel thuis. Natuurlijk zorgen we dat je thuis ook een goede werkplek hebt. Inclusief laptop, bureau en bureaustoel.Ook ontvang je een thuiswerkvergoeding.Bekijk een infographic over onze arbeidsvoorwaarden. Of kijk voor de volledige omschrijving naar pagina.Enthousiast geworden om als Adviseur Bestuur en Beleid aan de slag te gaan voor de gemeente Utrecht? Solliciteer dan direct, maar uiterlijk op 16 maart 2025. Na de selectie laten we je zo snel mogelijk weten of je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Daarmee wachten we niet tot de sluitingsdatum. Het kan dus zijn dat de vacature voor sluitingsdatum is ingevuld.Als je vragen hebt over de functie, bel dan even vrijblijvend met Lennert van Dien, Teamleider Beleid en Programma, via telefoonnummer 06-29098290. Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op met Martin Kuil, recruiter, via telefoonnummer 06-28826567.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van gemeente Utrecht

Gerelateerde vacatures aan Adviseur Bestuur en Beleid

Adviseur Privacy

Gemeentebanen - Utrecht
Gemeente Veenendaal zoekt voor Juridische zaken en Inkoop een Juridische adviseur Privacy, voor 36 uur per week.Ben jij die inspirerende en ervaren professional die zij zoeken?Het teamWe zijn voor het team Juridische zaken
- Volledige vacature bekijken

HR-adviseur

Eyescan - Utrecht
Bedrijfsprofiel De specialisten in veilige oogzorgEyescan heeft verspreid over Nederland meerdere oogheelkundige klinieken. Van algemene oogheelkundige zorg tot Brilvervangende Chirurgie (ooglaseren en lensimplantatie).
- Volledige vacature bekijken

Beleidsadviseur Jeugd

koen. - Utrecht
Wat jij doet Als beleidsadviseur jeugd ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen, implementeren en evalueren van beleid op het gebied van jeugdhulp, jeugdbeleid en jeugdzorg. Je werkt nauw samen met interne en externe
- Volledige vacature bekijken

Financieel adviseur domein Ruimte

Gemeentebanen - Utrecht
Wat ga je doen?KERNTAKENZorgen voor voldoende informatie over financiële ontwikkelingen om de toegewezen taken uit te kunnen oefenen: van het ruimtelijk domein, collega strategen, financieel adviseurs, circulaires van rijk
- Volledige vacature bekijken