Inloggen - Registreer  

Brand manager dr. hauschka

Hillary Step - Rijswijk - 03-07-2024 Naar vacature  

Dr. Hauschka Cosmetica is veel meer dan alleen een chic logo – het is een ode aan onze kosmos: onze geselecteerde heilzame planten uit biologische teelt ondersteunen je huid zichzelf te verzorgen en te regenereren. We eren schoonheid – vanbinnen en vanbuiten. We zijn gek op kwaliteit en maken de producten met veel handarbeid al meer dan 55 jaar op dezelfde plaats in Zwaben. In een stichting die geen rekening hoeft te houden met aandeelhouders, maar alleen met zichzelf, de maatschappij en de natuurlijke omgeving. Voor ons is duurzaamheid geen vinkje in een jaarverslag. Het is een overtuiging. Geboren uit respect en bewondering voor de natuur, waar we zelf ook onderdeel van zijn.

Onze producten zijn gemaakt van 100% natuurlijke grondstoffen – grotendeels biologisch, vaak zelfs met het Demeter-label. Onze verzorgingslijn en make-up zijn natuurlijk gecertificeerd met het ‘NATRUE’-label. Dr. Hauschka Cosmetica gebruikt dezelfde heilzame planten als voor onze WALA geneesmiddelen, ons moederbedrijf. Elke afzonderlijke geneeskrachtige plant heeft zijn eigen unieke eigenschappen en draagt bij aan de cosmetische samenstelling. Dr. Hauschka Cosmetica helpt je huid op eigen kracht gezond en mooi te blijven. De verschillende samenstellingen met heilzame plantenextracten geven elk type huid iedere dag weer effectieve impulsen.

Wij maken cosmetica voor mensen, niet voor markten. We hoeven niet de hele wereld te veroveren. We vinden het belangrijker dat we mens en natuur recht in de ogen kunnen kijken. En dat we een merk zijn dat eerlijk is over schoonheid. En dat zullen we altijd zijn. En daarom zijn we op zoek naar een:

BRAND MANAGER

POSITIE

Als Brand Manager ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van duurzame producten en het bedenken en uitvoeren van waardevolle promoties richting retail, therapeut en de consument. Je bedenkt, ontwikkelt en realiseert effectieve marketingcommunicatie strategieën en plannen om onze verhalen die zo intens en bijzonder zijn over te brengen en waarde te creëren zodat we meer gebruikers gaan krijgen.

Intern vertegenwoordig je de stem van de klant (B2B) en consument (B2C) als het gaat om de producten van Dr. Hauschka. Je bent een ware spin in het web en de schakelt tussen marketing, sales, operations en B2B klanten, om zo te creëren en verbinding te leggen voor de lanceringen en trade marketing activiteiten. Daarnaast ben je het aanspreekpunt voor de media en PR bureau en onze Duitse moederorganisatie Wala Heilmittel en de internationale collega’s in de overige Dr. Hauschka landen. In deze rol rapporteer je aan

Leantine van der Jagt
, Marketing Manager.

VERANTWOORDELIJKHEDEN

  • Je definieert en voert de marketing strategie en mediaplanning uit op basis van de prioriteiten van Dr. Hauschka;
  • Je bedenkt en lanceert nieuwe productcampagnes en verzamelt vervolgens data om volgende campagnes mee te optimaliseren;
  • Je ontwikkelt alle materialen die benodigd zijn voor product presentaties voor rondes inclusief orderformulieren, presentaties en trade activiteiten;
  • Je waarborgt ons merk en ziet erop toe dat deze in de fysieke winkels nageleefd wordt, in overleg met het Sales & Trade team;
  • Je ontwikkelt samen met de content manager en junior brand manager content en (fysiek)materiaal voor (social) media, PR en onze fysieke winkels en begeleid en werkt mee aan de media planning en het optimaliseren van onze vindbaarheid;
  • Je monitort concurrenten van Dr. Hauschka (Madara, NAIF, Abloom en Weleda) en past onze strategie hierop aan;
  • Je maakt proposities welke B2B klanten een impuls geven op het gebied van instroom, doorstroom (cross en upsell) en uitstroom (retentie) van Hauschka-fans;
  • Je begrijpt waar Dr. Hauschka haar consumenten en klantenbestand uit bestaat en speelt hierop in door trends op de markt te onderzoeken en analyseren.

PROFIEL KANDIDAAT

OPLEIDING EN ERVARING

  • Afgeronde HBO/WO opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring binnen Retail of FMCG
  • Relevante ervaring in product management;
  • Uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal- voorkeur voor Duits maar geen must.

RELEVANTE COMPETENTIES

  • Sterke communicatieve vaardigheden;
  • Energiek en een verbindend;
  • Zelf startend en probleemoplossend;
  • Goed ontwikkeld analytisch vermogen en projectmatig sterk;
  • Stressbestendig en besluitvaardig.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Hillary Step